Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka lähetetty Pe 21 Heinä 2017, 15:40

Pistepotti CLXIX – Numeropeli – Ilmoittautuminen

Pistepottia on kisailtu tähän mennessä jo huikeat 168 kautta. Kausien teemat ovat vaihdelleet laidasta laitaan, mutta yksi asia niitä kaikkia yhdistänyt. Jokaisella kaudella on arvottu satunnaisnumerogeneraattoria käyttäen tietty määrä numeroita, joihin perustuen kilpailijat ovat saaneet erilaisin tavoin pisteitä. Tämä kausi on hyvin erilainen verrattuna näihin aikaisempiin, sillä tällä kaudella satunnaisnumerogeneraattoria ei tarvita. Tämän kauden idea syntyi lähinnä Yhdysvalloissa pelattavasta, laittomasta pelistä ”numbers game”.

Kautta varten arvataan joka kierrokselle nelinumeroista lukua, joka muodostuu aina kahdesta luvusta. Kierroksen luku muodostuu aina suhteessa 1/3, 2/2 tai 3/1, eli ensimmäisessä arvattavassa luvussa voi olla esimerkiksi yksi numero ja toisessa kolme, ja yhdessä ne muodostavat kierroksen luvun. Kausi kestää 10 kierrosta.

Arvattavat luvut ovat oikean maailman lukuja ja arvoja, joten pienellä tietämyksellä, taidolla ja kenties hieman tuurillakin kaudella voi pärjätä erittäin hyvin.

Jotta kukaan ei jättäisi veikkauksiaan viime hetkille ja näin saisi liian suurta etua aikaisemmin veikanneihin nähden, veikataan seuraavien kierrosten kohteita etukäteen. Ilmoittautumisvaiheessa veikataan lukuja kierroksen 1 lisäksi jo kierrokselle 2, jonka jälkeen veikataan aina ns. kahden kierroksen päähän, eli kierroksen 1 jälkeen veikataan kierrosta 3, kierroksen 2 jälkeen veikataan kierrosta 4 jne.

Poikkeuksen arvattaviin lukuihin tekee kierros 10, tästä asiasta kerrotaan lisää kauden aikana.

Pisteytys on melko yksinkertainen; jokaisesta oikeasta numerosta saa yhden pisteen. Jos kierroksen luku on 1111 ja kilpailijan veikkaus on 1110, saa hän 3 pistettä. Koko luvun tietämisestä palkitaan edulla, joka on käytettävissä vain kierrosten 9 ja 10 välissä. Etu paljastetaan kilpailijoille kauden aikana.

Se kilpailija, jolla on eniten pisteitä kauden lopussa, voittaa kauden.

Kauden aikataulu

perjantai 21.7. ilmoittautuminen alkaa, veikkaukset kierroksille 1 ja 2
tiistai 25.7. Ilmoittautuminen päättyy klo 6.00, kierros 1, veikkaukset kierrokselle 3
keskiviikko 26.7. kierros 2, veikataan kierrosta 4
torstai 27.7. kierros 3, veikataan kierros 5
perjantai 28.7. kierros 4, veikataan kierros 6
lauantai 29.7. kierros 5, veikataan kierros 7
sunnuntai 30.7. kierros 6, veikataan kierros 8
maanantai 31.7. kierros 7, veikataan kierros 9
tiistai 1.8. kierros 8, veikataan kierros 10
keskiviikko 2.8. kierros 9, edut käytettävissä
torstai 3.8. kierros 10, kausi päättyy

Veikattavat kohteet

Kierros 1: Ampparit.comissa julkaistujen uutisten lukumäärä (25.7.) klo 6.00-6.59, samana päivänä kello 11 jälkeen ensimmäisenä Ampparit.comissa julkaistavan urheilu-uutisen julkaisuajan minuuttiluku (2/2)

Kierros 2: Helsinki-Vantaan lentoaseman maksimilämpötila tiistaina 25.7, pisteitä kierroksella 1 saaneiden kilpailijoiden lukumäärä (3/1)

Kierros 3: Jalkapallon naisten EM-kisojen ottelun Islanti-Itävalta (26.7.)  lopputulos, Viking Lotto –arvonnan (26.7.) 5+0 tulosten lukumäärä  (2/2)

Kierros 4: Flightradar24-sivuston seuraamien lentojen lukumäärän kolme ensimmäistä numeroa (27.7), Suomen väkiluvun viimeinen numero (27.7) (3/1)

Kierros 5: Englanninkielisen Wikipedian listaamien kuolemien lukumäärä 28.7, Valerian –elokuvan Yhdysvaltain lipputulot miljoonissa 27.7. (2/2)

Kierros 6: Jalkapallo-ottelun Ilves-VPS maalimäärä (29.7.), Inarin Raja-Joosepin sääaseman maksimilämpötila 29.7. (1/3)

Kierros 7: Senegalin parlamenttivaalien (30.7.) äänestysprosentti, Ilta-Sanomien maanantain 31.7. ensimmäisen uutisen otsikon sanamäärä (2/2)

Kierros 8: Veikkauksen Kenon maanantain myöhäisillan (31.7.) arvonnan Kunkkunumero, Alexander Stubbin 31.7. julkaistujen twiittien lukumäärä (2/2)

Kierros 9: Kierroksen 9 paras pistemäärä, kryptovaluutta Ethereumin päivän korkein hinta 1.8. (1/3)

Kierros 10: Ilmoitetaan myöhemmin

Veikattavien kohteiden perässä suluissa olevat numerot kertovat sen, missä suhteessa kierroksen luku muodostetaan.

Jos joku kauden veikattavista kohteista peruuntuu/mitätöidään/tulosta ei ole saatavissa kierrosta varten, turvaudutaan tällöin satunnaisnumerogeneraattoriin, jolloin kierroksen luku tai osa siitä arvotaan. Jos kilpailija ei ole tehnyt veikkausta kierrokselle, arvotaan hänelle nelinumeroinen luku. Pisteytys toimii samalla tavalla epäaktiivisuudesta huolimatta.


Ilmoittautumisviestissäsi kaudelle tulee siis olla veikkaukset kierroksille 1 ja 2. Lämpötiloja veikatessa desimaalit otetaan huomioon, mutta veikkauksesi tulee olla silti muodossa XXX, ei XX.X.



Kierros 1: Ampparit.comissa julkaistujen uutisten lukumäärä (25.7.) klo 6.00-6.59, samana päivänä kello 11 jälkeen ensimmäisenä Ampparit.comissa julkaistavan urheilu-uutisen julkaisuajan minuuttiluku (2/2)

Kierros 2: Helsinki-Vantaan lentoaseman maksimilämpötila tiistaina 25.7, vähintään kaksi pistettä kierroksella 1 saaneiden kilpailijoiden lukumäärä (3/1)

Ilmoittautuminen kaudelle päättyy tiistaina 25.7. klo 6.00.

Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Pe 21 Heinä 2017, 20:26

Kierros 1: 5803
Kierros 2: 2316

Mielenkiintoisia veikkauskohteita ainakin on. Mutta mitenkäs sitten jos veikkaa kakkoskierroksen jälkimmäiseen kohtaan enemmän kuin 9 kilpailijaa? Tällöin luvusta tulisi viisinumeroinen. Todennäköistähän se tuskin on kun miettii Pistepotin tyypillisiä osallistujamääriä, mutta teoriassa mahdollista.
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Sienilapsi lähetetty La 22 Heinä 2017, 04:57

Mä ennustan että tälle kaudelle tulee korkeintaan 5 ilmoittautujaa. Sekin siis jos ajatellaan positiivisesti.

Kierros 1: 6306
Kierros 2: 2282
avatar
Sienilapsi


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Yuk7on lähetetty La 22 Heinä 2017, 12:58

k1: 4902
k2: 2044
avatar
Yuk7on


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka lähetetty La 22 Heinä 2017, 17:19

Tosiaan, tuo kakkoskierroksen jälkimmäinen kohde olikin lipsahtanut aloitusviestiin väärin alkuperäiseen suunnitelmaan verrattuna. Mahdollista on siis, että kohteen oikea luku on enemmän kuin 9, jolloin kierroksen luvusta tulisi siis viisinumeroinen. Tällöin menetellään siten, että kaikki kyseistä kohdetta enintään viiden numeron päähän oikeasta tuloksesta veikanneet saavat pisteen. Jos ensimmäisen kohteen on veikannut täysin oikein ja toisesta kohteesta saa em. säännöllä pisteen, tulkitaan koko kierroksen luku oikein veikatuksi.

Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja CottonJoel lähetetty La 22 Heinä 2017, 18:43

Kierros 1: 4415
Kierros 2: 2277

CottonJoel


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Ankkafani 10 lähetetty Su 23 Heinä 2017, 15:18

Kierros 1: 5320
Kierros 2: 2223

Ankkafani 10


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Oku Ankka lähetetty Ma 24 Heinä 2017, 11:05

K1: 3713
K2: 1924
avatar
Oku Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Ton Roza lähetetty Ma 24 Heinä 2017, 11:11

K1: 3923
K2: 1252
avatar
Ton Roza


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Halima_ lähetetty Ma 24 Heinä 2017, 11:43

Kierros 1: 6001
Kierros 2: 2534
avatar
Halima_


http://juonittelupelit.foorumi.eu/index.php

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka lähetetty Ma 24 Heinä 2017, 15:58

Sienilapsen veikkaus meni poskelleen, mukana on 8 kilpailijaa. Osallistumisaikaa on huomisaamuun klo 6 saakka.

Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Don Barks lähetetty Ma 24 Heinä 2017, 22:28

Kierros 1: 5606
Kierros 2: 2033
avatar
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Muumi Ankka lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 01:00

Kierros 1: 5006
Kierros 2: 2100
avatar
Muumi Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Jonttu-Ankka lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 13:00

Kymmenellä mennään siis, eli kaikille ainakin ranking-pisteitä luvassa.

Pistepotti CLXIX – Numeropeli – Kierros 1


Oikea luku: 1801 (lähde: Ampparit.com)


Aku Vankkis: 2 oikein (5803)
Halima_: 2 oikein (6001)
Sienilapsi: 1 oikein (6306)
Yuk7on: 1 oikein (4902)
Don Barks: 1 oikein (5606)
Muumi Ankka: 1 oikein  (5006)
CottonJoel: 0 oikein (4415)
Ankkafani 10: 0 oikein (5320)
Oku Ankka: 0 oikein (3713)
Ton Roza: 0 oikein (3923)


Kilpailijoiden pistetilanne kierroksen 1/10 jälkeen:

1. Aku Vankkis: 2p
=. Halima_: 2p
3. Sienilapsi: 1p
=. Yuk7on: 1p
=. Don Barks: 1p
=. Muumi Ankka: 1p
=. CottonJoel: 1p
=. Ankkafani 10: 1p
=. Oku Ankka: 0p
=. Ton Roza: 0p


Toimittajat ympäri Suomen eivät aamulla yltäneet ihan siihen tahtiin, mitä kilpailijat arvelivat. Uutisia julkaistiin vain 18 ja lähimmäksi veikannut Oku Ankka oli lähes 20 uutisen verran väärässä. Lounasaikaan oltiinkin sitten aktiivisempia ja ensimmäiset uutiset julkaistiin heti tunnin vaihduttua. Halima_ tiesi ainoana oikean minuuttiluvun ensimmäisinä julkaistuille, golfaiheisille uutisille. Hän jakaakin ensimmäisen kierroksen jälkeen kärkipaikkaa yhdessä Aku Vankkiksen kanssa.

Kakkoskierrosta onkin jo veikattu, joten seuraavaksi veikataan kierroksen 3 lukua. Jalkapallo-ottelun lopputulosta veikataan ilman viivamerkkejä, eli XX (ei X-X), Viking Loton 5+0 –tuloksia ihan normaalisti. Huomatkaa tosin, että tuo jälkimmäinen kohde kattaa kaksi numeroa kierroksen 3 luvusta, joten alle 10 olevat veikkaukset tulisi ilmoittaa muodossa 0X. Yli 10 menevät veikkaukset ilmoitetaan tietenkin ihan normaalisti.



Kierros 3: Jalkapallon naisten EM-kisojen ottelun Islanti-Itävalta (26.7.)  lopputulos, Viking Lotto –arvonnan (26.7.) 5+0 tulosten lukumäärä  (2/2)

Veikkausaikaa on huomiseen klo 13 asti.

Jonttu-Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Halima_ lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 14:15

Kierros 3: 0017
avatar
Halima_


http://juonittelupelit.foorumi.eu/index.php

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Aku Vankkis lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 15:24

Kierros 3: 0222
avatar
Aku Vankkis
Admin


http://pistepotti.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Ankkafani 10 lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 18:50

Kierros 3: 1225

Ankkafani 10


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Oku Ankka lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 19:58

K3: 1218
avatar
Oku Ankka


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja LäPä7* lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 20:35

0220

Hitto. Oli tarkoitus eilen ilmoittautua...
avatar
LäPä7*


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Don Barks lähetetty Ti 25 Heinä 2017, 23:27

0124
avatar
Don Barks


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Pistepotti CLXIX - Numeropeli

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa